Nu e det slut på veckan.. det e dags för fredagsmyyyyys....hehehe...

Så - då har denna veckan oxå gått.
Känns skönt att hösten börjar närma sej o att allt börjar återgå till det normala. Känns fräschare i luften o vissa träd har redan gulnat lite... Underbart med höst o vinter o det ska bli många skogspromenader framöver. Även promenader vid havet är fantastiskt, gärna i både regn o blåst... Min årstid på ingång!

Igår var jag, Kerstinjävel o FisLeo o lyssnade på Lasse Berggrensson o The young ones på Lindängen. Dom var lika bra som vanligt! 
Va så kul att se hur roligt Kerstinjävel hade, hon var verkligen med i musiken, sjöng o klappade o kramade Lasse, Danne o Linda Berggrensson. Hon hade en helkväll. 
Även FisLeo hade kul. Han hängde i mitt knä o gurglade o dansade i 1½ timma. Somnade dock som en stock på vägen hem. Vad jag har fattat av Eivorjävels blogg, Evanjelina.blogg.se, fick hon nog lite strul med att få honom att sova när vi kommit hem... Förlåt, men vi kunde inte hålla honom vaken.

Idag e det dags för veckohandling - trist att göra själv men ingen vill ju åka med tyvärr... Städade lite igår o det e skönt, för då behövs det bara sopas av idag. 
Festivalen börjar idag men vi hoppar över det, brukar va så otroligt mycke folk invigningskvällen, så jag orkar inte trängas där.. Den lilla loppan Märtajävel ska ju dit såklart, med all oro det blir för min del.. men det e självklart att hon ska ha kul... Tar kanske en tur med Kerstinjävel imorrn om PP kollar fotboll. 
Idag blir det skaldjurspaj till middag o imorrn har jag bjudit hem Eivorjävel o FisLeo på Flygande Jakob, så blir väl en del matlagning i helgen. 
På söndag åker vi till PP o tvättar mattor o förbereder "höstens tyger", dvs mattor, gardiner etc som ska fram när jag höststädat om några veckor. 

Ha en härlig helg!

Robusta  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0