SEMESTER!!!

Såå..då har första semesterveckan gått. Fattar inte hur o till vad egentligen, men tror att det tyvärr e mest praktiska o tradiga måsten som har fixats..

I lördags red Märtajävel hästen Poison till bete i Genarp, en tur på 5 timmar i stekande sol. Jag e inte avundsjuk! Jag skulle hämta henne men hade naturligtvis fått fel tid till när karavanen skulle köra från ridklubben till betet, o kom alltså en kvar försent. Bestämde mej dock för att försöka hitta själv tillsammans med Kerstinjävel - det tog 2½ timma mellan Malmö o Genarp o det var ett helvete. Vågar inte tänka på min mobilräkning - fick ju ringa 1000 ggr o fråga var jag var o var jag skulle. Hittar egentligen till själva Genarp men nu skulle jag ju hitta bakvägen vid Häckeberga o den tillfälligt öppnade lilla skogsvägen o det var ett stor problem!
Varma o irriterade hittade vi så småningom o då var alla grillade korvar slut! Jaja... vad e väl en grillad korv?
Jag o Kerstinjävel åkte efter att ha släppt av Märtajävel hemma, till Sibbarp o tog ett härligt dopp, 21 grader i vattnet! Vi förtjänade det.

Måndan åkte vi för att bada igen, men vädret var halvmolnigt o vattentempen på 19 grader, så det blev en snabb runda. Kerstinjävel fick som vanligt "hjälp" i vattnet.....Hahaha....älskar att putta i henne...fniss....

Tisdan var städning o tradiga praktiska göromål....

Onsdan passade vi FisLeo, jag o Kerstinjävel. Vi tog en lång promenad genom stan med världens gladaste o snällaste bebis. När han ätit på en bänk mitt i stan så somnade han, o Kerstinjävel o jag passade på att fika - en märklig blandning av coca, öl, äpplepaj, mozarellastick och chili cheese!
Vi träffade BVC-sköterskan som haft hand om alla tjejerna under deras uppväxt. Hon var helt underbar o en fantastisk trygghet för oss - tack Britt-Marie! Det var så kul att visa FisLeo för henne oxå!

Igår  var vi hos PP:s son Martin med fru Cecilia i deras nya hus i Höör. Jättefint o jag blir så avundsjuk.. både på det härliga utrymme dom har o på närheten till Sätoftasjön, en del av Ringsjön. Cissi har oxå nära till sin häst som ska gå i en hage 100 m bort - härligt!  

Jag vill oxå bo så stort o gärna nära hav eller sjö, fast det viktigaste för mej e nästan att bo så att jag kan gå ut med hundarna på min lunch....
Vill gärna bo med PP oxå på sikt, e trött på att packa o pendla o ha grejor överallt. Jobbigt oxå att vi har så trångt när vi ses oavsett var vi e....
É iallafall hos PP nu. Kerstinjävel e hos sin pappa över helgen. Alltid lika svårt att lämna henne, hon e ett sånt härligt sällskap, men hon älskar ju sin pappa oxå så....jaja.... Snart söndag!
PP kollar cykeltävling, jag bloggar, odjuren sover vid mina fötter o tvättmaskinen igång. Så drygt att gå upp o ner mellan källaren o 3:e våningen i spiraltrappa för att man tvättar, men PP:s jäkla hiss vågar ju ingen mer än han åka. Den står ju mer stilla än den rör sej.
Vet inte hur många gånger han suttit i klistret där o fått gå upp han med - svårt om man i normala fall helst använder rullstol....
En gång hade jag "glömt" åka ner med tvättkorgen i källaren - han skulle va snäll o göra det när jag jobbade.. o vad händer? Hissjäveln har lagt av när han ska åka upp!!! Han ringde o kallade mej "jävla kålhuve"...hehe... men han gör det med glimten i ögat o då får han nästan kalla mej vad han vill....
Efter år av annat, så har jag ett känsligt väderkorn för vad som e elakt o vad som e på skoj..... En erfarenhet jag gärna varit utan.... men .. men...

Dags att hämta tvätten - sen blir det pasta Carbonara ikväll. Går fort o e gott!
Imorrn ska jag o PP en tur till Möllan, han behöver frukt o jag behöver garn till FisLeos nya projekt.
Blir en vilsam helg o hoppas på fortsatt regn o svalt väder... helt underbart! Jag tycker jag har en otrolig tur med vädret på min semester när det e såhär.. men många tycker nog det e synd.....

Trevlig helg!

Robusta o odjuren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0