TILLBAKA FRÅN SVEDALA

Sååå...då har jag tjuvstartat på semester. Passade ett hus i Svedala från midsommarafton o 8-dgr framåt. Urmysigt - frukostar i uterummet, mycke grillande med vin, mycke böcker o stickning... Härligt!
Midsommarafton firade vi med mina jävelungar o FisLeo o även PP:s son med tjej. Traditionell midsommarmat med snaps o snapsvisor, jordgubbar o efter det grillning. En rolig men intensiv kväll.
Även odjuren var ju med såklart, både dom o Kerstinjävel gillade att springa i vattenspridaren o det var mer än tillräckligt varmt för det.
Gjorde misstaget en morgon att skulla raka bort ett näshår, o rakade av halva nästippen kändes det som... Så e det när man e på semester o inte har riktigt rätt grejor med sej i packningen... fnys...
En av nätterna ringde Märtajävel som var ensam hemma i lgh, kl 3. Va rädd jag blev! Hon bara vrålade att jag skulle komma hem mesamma för det var en stor spindel i lgh! Yyylll.... jag e ju ännu räddare än hon. 
Hon fick till sist upp mormor o dom lyckades på nåt sätt fånga den under en stor gryta som dom sen satte ytterligare grytor på kl 3 på natten! Dagen efter skulle dom spruta Radar på den, o vad händer när dom efter mycke mod lyfter på grytorn? Spindelfan e borta!!! Hysteri!
På fredagen var vi hos PP:s andra bror med fru, även PP:s syster o man var där. Även där jättegod grillning o trevligt sällskap, som avslutades med en språngmarch med rullstolen "hem", eftersom PP som vanligt frös.. fnys.. gnälleröv!
När vi kom fram till villagatan hörde vi hundarna! Dom skällde som besatta. Vi fattade ingenting men dom var ganska upprörda när vi kom hem o det kändes som en konstig stämning där. Vi trodde vi inbillade oss o gick o la oss. På morgonen därefter blev jag rädd - kom ut i trädgården o då var både krukor o rullebör omkullvälta. Lugnade mej igen o dan flöt på som vanligt.
Lördan va sista kvällen o det grillades även då, sen gick PP o Kerstinjävel o la sej, slöfockar... Jag satte mej i sköna fåtöljen med ett glas vin o min stickning o en bra film ....tills... hundarna helt plötsligt for upp i soffan med svansarna stående rakt ut som flaskborstar. Den lilla fanen skällde som besatt o den store morrade ända nere från rumpan - dom stirrade ut i trädgården som var mörk. Jag vände mej o tittade ut o fick en rejäl chock - det stod en kille i huvtröja o glodde in!!!! Fatta hur obehagligt o skrämmande det var!!!
Jag for upp, slog huvet i lampan, tappade stickningen o välte 2 kompostnät ner i klinkergolvet - med andra ord väckte hela huset vikket ju var bra! PP o Kerstinjävel kom ju farande medan hundarna fortfarande var hysteriska.
PP ringde sin bror som kom springande från andra området - med en trädgårdshacka o en träplanka i handen....!!! Naturligtvis kom ju närmsta grannen hem, som han ju då skrämde slag på o inte konstigt. Vem hade inte blivit rädd om det kom en galning rusande med en trädgårdshacka i handen mitt i natten?!! Han presenterade sej för henne o förklarade läget så det lugnade ner sej. Sen for han flera varv runt huset utan att hitta nån, men det hade ju odjuren sett till... dom vaktade verkligen!
Vi ringde polisen som kom från Ystad efter 2 timmar. När dom kom in i huset lyckades den store hunden riva upp armen på den ena polisen o samtidigt trassla in sej i sladden till hans comradio... Vikken cirkus! 
Dom berättade att dom fått in anmälningar på fluktare som gick o kollade in i hus som var upplysta för att få se nåt intressant. Inte sällan var det sexuella inslag sa dom....Huuuu... va läskigt. Troligen var det samma sak som hänt under fredagkvällen när vi inte var hemma... Vad skulle man gjort utan odjuren??? 
Polisen rekommenderade att vi skulle ha stängda fönster på natten o att hundarna skulle va på bottenvåningen. Snacka om en het natt! Det va inte utan att det va ganska skönt att åka hem dan efter till 5:e vån där ingen kan glo in!!!

Vem tror ni mötte mej i dörren när vi kom hem? Spindelfan! Dags för nästa hysteriska utbrott! Kände mej som en barbar när jag jagade den med en toffel, men hade verkligen inget val... e så fruktansvärt rädd att jag nästan kräks när jag ser en spindel.... 

Jobbar igen - sista veckan innan 4 veckor semester. Kan verkligen behövas, känner mej trött o varm även om vädret känns svalare o fräschare idag. 
Var o kollade när FisLeo badade igår - en underbar unge med en fantastisk mamma!
Kerstinjävel e på dagridläger o hon älskar det. Tack Eivorjävel för att du ställer upp o kör, annars hade det aldrig varit möjligt!!! 
Märtajävel jobbar på samma ridläger så brudarna e samlade. 
Skall åka till PP o tvätta idag, innan dess köpa samma brun utan sol som Eivorjävel! Varför plågas i solen om man kan bli brun ändå???
På lördag ska Märtajävel rida en häst till betet i Genarp. Jag tycker oxå det ska bli så kul, det e så härligt att se dom på landsvägen o så härligt att se hästarnas glädje när dom släpps för 5 veckors frihet - underbart! 

Färdigbloggat för idag - ett ryck till på jobbet!

Hej!


Kommentarer
Postat av: Elina

har du provat krämen än?

2009-07-01 @ 22:12:08
URL: http://evanjelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0