ÄNTLIGEN FREDAG!

Puuh.... vikken slitig vecka det har varit, med mycke oro för än det ena, än det andra.... Stressigt på jobbet oxå, som vanligt... Apropå jobbet så börjar jag komma igång med att ta prover på patienter igen - jättekul. Jag e som ett ilsket bi på många sätt - gillar att stickas!
Igår passade jag FisLeo när Eivorjävel behövde låna bilen. Vi gick o hämtade Kerstinjävel på fritids o hon blev inte glad när hon fattade att hon skulle behöva gå hem....fniss...
Han e en goding - låg mest o flinade åt allting, tills han somnade med "snydelasen" över ansiktet. 
När väl bebis va avlämnad vid 18-tiden, va det dags för hemarbete, men vikken röra. Allt började med en hundspya på vardagsrumsgolvet, sen välte en katt ner en tallrik som delade sej i 1000 delar, Kerstinjävel lyckades få ner en "nätkorg" med 5 korgar fulla med shampo, tops, tamponger etc ner i badkaret....suck...
Tack o lov hade min mamma tvättat åt mej, men det skulle ju in oxå.
Sopade av lägenheten - hundarna hade "valpat" som PP säger, vikket innebär att dom fällt o tappat lite päls. Fåglarna blir glada, brukar slänga ut håret som jag sen har sett att fåglar plockar upp o bygger bo med. Trodde inte på PP när han sa det men det stämmer faktiskt. 
Långt om länge fick vi då middagen klar, inget kulinariskt precis, rester från frysen som bara skulle värmas o lite nudlar, men, men... Hoppas på mer utsvävningar idag. Har just vägt in mej för helgen på jobbet, fortfarande har jag underlängd... näää..jag väger inte för mycke - jag e för kort till min vikt.
Snart hem, vägen över Mobilia för att handla grejor till FisLeos overall o även en annan liten grej till honom!
Sedan som vanligt städning innan PP kommer ikväll. Kerstinjävel e överlycklig för att hon ska "resa bort" i helgen.
Imorrn ska jag jobba lite extra, tvingar med PP som bodyguard - vågar inte sitta här själv. Om man inte bloggat på arbetstid hade man kanske sluppit jobba imorrn - fast jag bloggar faktiskt på min lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0