ARG!!!

Jaaaa.... arg som en bålgeting..om dom nu e arga eller bara har dåligt rykte!
Trivs jäkligt bra på mitt jobb, men hatar att bli överkörd av "tanter" som har jobbat här i 40 år, hatar när läkare ser 1 person av 5, hatar när vi andra inte räknas/syns/finns o hon bara slår sej för bröstet o TAR PLATS!
Avskyr oxå min egen feghet att jag inte på mötet när denna "överkörning" hände, vågade säga till o fräsa ifrån att
"Hallå! Vi e faktiskt 5 st här som kan o vet lika mycke som hon, som kanske till o med e mer uppdaterade eftersom vi inte e just inventarier sedan 40 år"! Om bara nån av dom andra varit med så hade vi kunnat backa upp varandra, men jag va helt ensam... Dålig ursäkt men iallafall en förklaring.
Retar mej oxå på att man jobbar häcken av sej när man e här o till o med jobbar, som i lördags extra.. men syns gör man inte... Tänkte på ett skämtmail jag fick häromdan som handlade just om det; "Man jobbar o jobbar o jobbar.. o ingen märker det - men släpp en fis o alla vet det"! Så sant!!!
Detta har gjort att jag varit arg sedan igår morse!
Nog om det!

Va ju på konfirmation i söndags. Jättetrevlig med hela "nya" släkten, som e helt fantastiskt trevliga människor. FisLeo e ju oxå otrolig. Han log sej igenom hela eftermiddan, cirka 5 timmar o åkte från famn till famn - lika glad hela tiden. Go unge med en jättebra mamma, som nog e den som gör honom så trygg o glad som han e.  

För övrigt en lite ledsam helg, en omtyckt häst från ridklubben e halt o ska avlivas. Märtajävel e så ledsen o det gör så ont att se henne.... Kanske det bästa för hästen, som inte ska ha ont.. men vi blir ju ledsna ändå....

Igår blev jag äntligen färdig att sopa på balkongen. Handlade lite växter oxå som ska planteras på torsdag. Blev arg igen när jag kom hem - affären har tagit betalt för 2 klematis o jag har bara köpt en... 90 kr, så får åka dit igen, men det kostar ju att göra det oxå....grrr....

Idag ska jag o Kerstinjävel o några av odjuren åka till PP. Ska som vanligt passa på att tvätta när jag e där, tänkte oxå grilla....mmm...mysigt. Har fått en jättefin grillhink av PP som ska invigas. I vanlig ordning, när vi ska grilla, kunde vi inte enas om vad, utan det blir en blandning av korv, hamburgare o karré. PP:s grannes katt brukar delta med liv o lust, även i att äta upp det, så vi brukar grilla en korv till henne oxå  :-)

Just nu ringde min chef, en jättebra, trevlig, omtänksam o förstående människa. Han fick sej en lång utläggning om det som hände på mötet igår som jag va/e så förbannad över. Han förstod o tog in det o ska försöka hjälpa oss... men när jag hade skällt klart, så hade han glömt vad han ville när han ringde mej  :-D Hahaha... stackars KG. 

Här kommer en bild på mina vackra döttrar; Märtajävel - Kerstinjävel - Eivorjävel...

Nu måste jag jobba!!!

!  

Kommentarer
Postat av: elina

ja tack jag vet att jag e duktig :-D

2009-05-12 @ 12:08:25
URL: http://evanjelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0