HUUU...

Scary morron.... Vaknade klockan 5 av att det knackade på dörren o odjurshundarna började vråla.... Trodde det va min mamma eftersom hon brukar knacka o aldrig använda ringklockan, men när jag ramlade upp ur sängen började jag fundera på va f-n hon kom kl 5 på morronen för... Hasade iallafall fram till dörren med vrålande hundar runt benen o kollade i dörrögat - ingen där!
Trodde att både jag o odjuren drömt (mycke sannolikt att vi drömmer samma sak samtidigt!) så coolade ner o gick in o la mej igen men kunde naturligvis inte somna om. Tänkte att "ok, jag kommer till jobbet tidigt". Kl 6 fick jag upp Kerstinjävel som vaknade med mensvärk o illamående. Peppade henne att ta sin medicin o Alvedon o att sen stanna hemma från skolan o gå ner o lägga sej hos mormor. 
Då ringer min mamma! Hon säger att det går omkring en karl o svär i trappan o att han emellanåt sätter sej utanför just hennes dörr. Hon berättar oxå att han knackat på hos henne med o även hos andra grannar.....huuuu....
Gick o funderade på hur jag skulle komma ut med kissnödiga hundar, men bestämde mej för att va tuff o hundjäklarna måste ju ut!
Då börjar karljäkeln sparka o slå på en dörr på andra våningen där han bor eller bott innan. Trodde han skulle banka in dörren.  Ringde vaktbolaget som kom efter 5 minuter, o då va han såklart borta.
Hursomhelst, hundarna kom ut o Kerstinjävel fick somna om hos mormor. 

Nu har jag lunch igen o fördriver tiden här. 
Idag ska jag hem o städa, hann inte det igår, o dessutom försöka få klart på balkongen om jag hinner. Ska ju passa FisLeo eftersom Eivorjävel o Kerstinjävel ska gympa, så får se vad jag hinner med.

Ha en skön eftermiddag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0