LITE MER KOLL :-)

Hej igen!

Börjar få lite koll - men än så länge ytterst lite. Försöker få till en snygg startsida men verkar hopplöst komplicerat.. iallafall för mej.....
Vill oxå kunna lägga in bilder, men får väl fördjupa mej i det på "icke-arbetstid"... o jaaaa... jag jobbar fortfarande. Har dock verkligen jobbat mellan varven o verkligen inte suttit här hela tiden!

Snart läge att gå hem - e ganska uttråkad idag av för lite patienter. Inte mycke roligare hemma iof, ska städa o fixa nån mat till mej o tjejerna, men hemma e ändå hemma....
Ska sen sätta mej o sy ihopa mitt barnbarn FisLeos stickade, ljusblå overall som han skulle fått när han föddes - nu e han drygt 4 månader  :-0. Hoppas den passar fortfarande!
Sen e det väl läge att halvsova till Efterlyst för att orka komma upp imorrn - e ju inte direkt morgonpigg...
Imorrn e det jobb som vanligt, sen e det dags för balkongstädning o ytterligare en översyn av Martinas rum. Städade i katastrofområdet som det sett ut som sen hon flyttade in 1 mars, när hon var i Holland o tävlade voltige. Nu ligger det lite prylar igen... o disk... o tvätt.... suck..
Efter det e det tvätt, väldigt mycke i vanlig ordning o ännu mer nu med grusiga o hästluktande träningskläder...

Snart helg iallafall. Kerstinjävel ska åka till PP:s bror o svägerska, Per o Annika, som hon älskar, o stanna där till lördag. Hon längtar verkligen o håller på att tjata ihjäl mej.
Lördan sen tänkte jag bjuda mina goa tjejer o kära PP på hemgjord Calzonepizza... upps.... FisLeo får en låda BabySemp  :-)
Söndan e det tid för PP:s systerson att konfirmeras. Tycker det ska bli kul att både Eivorjävel, FisLeo o Kerstinjävel ska med, men väldigt synd att inte Märtajävel kan... hon tränar ju som vanligt....

Nu ska jag avsluta dagens jobb för att sen fortsätta med hemmets jobb när jag kommer hem.. Ska inte klaga - e så glad att jag har mina barn o barnbarn, PP, djuren o min fina lägenhet som jag trivs så bra i... men vardagsstädning o matlagning e tråkigt......

Ha en skön kväll!

Robusta  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0