KORTISINLÄGG

Känns som att det e länge sen så får bli en resumé av vad som hänt o det e egentligen inte så mycke...

Jobbet; har fått nya arbetsuppgifter som det äntligen känns som om jag behärskar nu - skönt, har tagit mycke tid. Ska oxå byta rum om nån vecka, även det mycke skönt eftersom det rum jag har nu ligger väldigt avsides från verksamheten.

Märtajävel har tävlat i SM i voltige o tog brons! GRATTIS! Hon kom hem genomförkyld o febrig o med lite andra "krämpor" oxå, men även det börjar rätta till sig. Igår var hon på Elyseé o firade med sina lagkompisar. Kul!!!
Vet inte om det e bronset som fått henne på ett så härligt humör, men hon har varit jättegullig hemma nu i över 1 vecka. Så härligt Märtajävel - fortsätt så för du får igen det positivt själv! Din mamma uppskattar om hon kan strykas från din svarta lista o bli vän med dej   ;-)

Har varit hemma en hel del för vård av barn - Kerstinjävel o jag har varit rejält förkylda o nu har jag ont i örat oxå....suck... Hostar halva nätterna o sover urdåligt. Känner mej trött - Kerstinjävel dock bättre, tack o lov. Även FisLeo varit förkyld, men tror att han oxå e på bättringsvägen.
Skulle haft mina f d grannar på middag i lördags men fick ställa in för även PP blev förkyld... "O när en man e riktigt förkyld"........ 
Sova ja.... har det varit fullmåne inatt? Varken jag eller odjuren har fått nån ro, nån katt kräktes på en av de få mattor vi har o odjuret Jesper o odjuret Johannes har farit upp o ner i sängen. Det har varit allmän oro i lägret, får man säga. Jesper har suttit o glott på mej o bara flåsat.. o nää.. han behövde inte gå ut, blev aldrig klok på vad det var...
När jag slumrade till vid 23-tiden vaknar jag sen en timme senare av att Märtajävel skrålar "Vi gratulerar" för full hals o håller dessutom på att fnittra ihjäl sej.. Nån kompis fyller år idag, som skulle uppvaktas kl 00.00 inatt...  Gulligt av Märtajävel men svårt att somna om sen...

Apropå FisLeo så ska vi visst passa honom på lördag natt - Eivorjävel ska väl ut o partaja lite. Kerstinjävel får spatt varje gång hon hör det, hon e rädd att inte få sova   :-)

Tidernas tråkigaste inlägg men har verkligen varit en seg period med mycke snuva o hosta... 

Bifogar en bild på Fisen!

Robusta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0